Pressemelding fra Discovery:
– For norske og nordiske Dplay-kunder betyr dette at de i januar vil bli møtt av en helt ny merkevare. De vil få tilgang til akkurat det samme innholdet som er tilgjengelig på Dplay i dag – og selvfølgelig til enda mer eksklusivt innhold i fremtiden – og vi vil i tillegg gradvis tilby mer av sportsinnholdet vårt på den nye strømmetjenesten, sier Nicklas Norrby, GM i Discovery Nordics.
Discovery, Inc. offentliggjorde i dag den globale lanseringen av discovery+, en strømmetjeneste som skal være verdensledende innen underholdning fra virkeligheten, og som blir tilgjengelig for det amerikanske markedet 4. januar 2021. Den nye tjenesten vil i USA bli lansert i eksklusivt partnerskap med teleselskapet Verizon, noe som gir Verizon-kunder 12 måneders tilgang til discovery+.
Vi informerer
Discovery+ viser golfturnering med Tom Brady
19/05/2022 PÅ 08:57
Discovery+ skal i første omgang lanseres i 25 land og utrullingen har allerede begynt. Først ut er India, Storbritannia og Irland. I januar blir Dplay omdøpt til discovery+ i Norden.
– Vi har jobbet metodisk de siste to årene for å samle og benytte alle våre strategiske fordeler til lanseringen av discovery+ – deriblant våre verdensomfattende distribusjons- og reklamepartnerskap, et verdensklasse-tilbud av kjente merkevarer, autentiske personligheter og et svært omfattende innholdsbibliotek med et bredt utvalg av eksklusive titler.
– Med discovery+ benytter vi den globale muligheten vi har, til å være verdens ledende leverandør av såkalt «non-scripted» historiefortelling på strømmefronten, og vi gir husholdninger og mobilbrukere et distinkt, tydelig og differensiert tilbud som kombinerer solide og evig-aktuelle sjangere som livsstil og underholdning fra virkeligheten. Vi mener discovery+ er det perfekte supplement til de andre strømmetjenestene, og vi er veldig glade for å kunne samarbeide med Verizon og bringe vårt unike innhold ut til deres kundebase, sier David Zaslav, administrerende direktør i Discovery, Inc.
Internasjonalt vil Discovery utnytte sitt store bibliotek med lokalt innhold, så vel som sin brede portefølje av live-sport, som driver for den nye strømmetjenesten. Dette gjelder for alle 25 nøkkelmarkeder hvor discovery+ nå lanseres, inkludert Norden, Italia, Nederland og Spania. Planen er å også lansere tjenesten i latinamerikanske markeder, inkludert Brasil, samt i deler av Asia.
– Vi har flere tiårs erfaring med å knytte publikum sammen i hvert hjørne av kloden gjennom lokale stemmer og historier. I Discovery ønsker vi å gi inspirasjon, skape ambisjon og bygge lojalitet overalt, og det klarer vi på en måte få andre mediemerkevarer er i stand til. Discovery+ vil utnytte vår unike globale og lokale modell og strategi for å fôre fans og seere over hele kloden, når vi i løpet av det neste året serverer våre kunder en verden av underholdning fra virkeligheten – på en helt ny måte, sier JB Perrette, administrerende direktør i Discovery International.
I Europa vil discovery+ bli støttet av Eurosports sportstilbud, som inkluderer blant annet Grand Slam-tennis, Grand Tour-sykling, motorsport, fotball og vintersport. Fra og med De olympiske sommerleker i Tokyo neste år, vil discovery+ være strømmehjemmet til De olympiske leker i Europa (ikke inkludert Russland), med tilgang til hvert minutt, hver medalje og hver idrettshelt live og i opptak.
Vi informerer
Eurosport.no søker sommer- og tilkallingsvikarer!
20/04/2022 PÅ 12:38
Vi informerer
Discovery sikrer seg rettighetene til the Masters i tre nye år
15/03/2022 PÅ 12:00