Scanpix

Silje Norendal brøt IOCs sponsorregel

Skal ha brutt IOC-regel da hun ble finaleklar
Av NTB

19/02/2018 12:31Oppdatert 19/02/2018 12:34

Silje Norendal har kjørt med et sponsorskjerf i OL. Det liker IOC dårlig, men det får ingen konsekvenser for snowboardstjernen.

24-åringen har en privat sponsoravtale med Under Armour. Hun reklamerte synlig for utstyrsleverandøren under forrige ukes slopestylefinale. Det er brudd på det strenge regelverket til Den internasjonale olympiske komité.

IOC har et prinsipp om at OL skal være reklamefritt. Det er blant annet ikke lov å vise logo til en utstyrsprodusent på skjerf og hals. Det var akkurat det Norendal har gjort hittil i lekene. Hun brukte det samme klesplagget også under mandagens kvalifisering i big air.

Regelbruddet får ingen konsekvenser for Norendal. IOCs talsperson opplyser at problemet «er løst i samarbeid med utøveren».

– Vi har fått en kommentar fra IOC, der Silje blir bedt om ikke å synliggjøre logoen på halsen. Vi og utøverne gjør vårt beste for å følge opp et komplisert regelverk, og vi har en god dialog med IOC om å håndtere situasjoner som oppstår underveis i OL, sier Sofie Torlei Olsen, presseansvarlig for det norske fristilslaget, til TV 2.

You're using a browser with settings that do not support playback of this video.

Click the link below to view supported browsers and find out about other options available to view this content.

Eurosport Supported Browsers

Video - Overrasket ekspertene med poengsummen til Norendal

01:40

(©NTB)

0
0
Nyeste videoer