– For oss er det viktig å nå ut til nye og yngre målgrupper, ikke minst i forbindelse med OL. Avtalen med Snapchat, som er den aller første for rent sportsinnhold i Norge, gir oss svært spennende muligheter, sier Tine Austvoll Jensen, sjef for Discovery Networks i Norge.
Avtalen innebærer et nytt partnerskap inn mot De olympiske vinterleker i PyeongChang 2018. Samarbeidet vil sørge for at Snapchat-brukere over hele Europa får spennende OL-innhold gjennom en rekke former for profesjonelt utformet innhold på Snapchats Discover-plattform.

Bak kulissene

Tokyo 2020
Skogbranner herjer i hjemlandet: Greske OL-helter donerer medaljegave
09/08/2021 PÅ 10:05
Dette er første gang Snapchat har forpliktet seg til en europeisk, flerspråklig avtale for dekning av OL.
– Samarbeidet vil gi både oss og annonsører en ny mulighet til å nå en yngre generasjon fans, og for brukerne betyr dette at de får blir med bak kulissene på en rekke spennende olympiske grener, samt at de vil motta relevant innhold fra idrettsutøvere og andre digitale bidragsytere, sier Austvoll Jensen.
Dette banebrytende partnerskapet vil inneholde både daglige Our Stories, som vil være tilpassede «stories» blant annet bestående av snaps sendt inn av Snapchat-brukere, og Publisher Stories, som blir magasininnhold skreddersydd av Eurosport for De olympiske vinterleker.
I originalinnholdet som er tilgjengelig gjennom Our Stories vil vi finne OL-snaps produsert av en egen redaksjon fra Snapchat, i tillegg til materiale fra Eurosports eksklusive dekning av øvelsene.

Begeistret

– Vi er veldig begeistret over denne avtalen. Den gjør at vi nå kan bringe spenningen og lidenskapen fra OL direkte til Snapchats dynamiske og engasjerte, unge publikum, slik at Discovery kan levere på sitt løfte om å bringe lekene til flere mennesker i Europa, og på tvers av flere skjermer, enn noen gang før, sier Michael Lang, som er president for International development & digital i Discovery.
Ben Schwerin, visepresident for partnerskapsavtaler i Snap Inc., sier følgende om avtalen:
– Snapchat gir sportsfansen muligheten til å få en unik opplevelse av De olympiske leker, og til å engasjere seg med sine favorittutøvere og -lag. Discovery er allerede en stor samarbeidspartner for oss, gjennom at vi gjenskapte deres ikoniske Shark Week til å bli et show for Snapchat. Vi er svært glade over å utvide dette partnerskapet slik at vi kan gi europeiske Snapchat-brukere den optimale OL-opplevelsen.
Tokyo 2020
Se OL oppsummert – 100 magiske øyeblikk
09/08/2021 PÅ 09:47
Tokyo 2020
Våre største tabber i Tokyo: Forsov seg til Warholm
08/08/2021 PÅ 13:25