Målet med partnerskapet er å utvikle golf som global idrett. 12-årsavtalen, som innledes neste år, inkluderer verdensomspennende liverettigheter i 220 markeder, og på tvers av alle plattformer.

Som konsern vil Discovery, som eier blant annet Eurosport og TVNorge, investere over to milliarder dollar i sin golfsatsing i løpet av avtaleperioden.

– Vi i Norge har en sterk og trofast seerskare som følger våre golfrettigheter, og med kommentatorduoen Per Haugsrud og Henrik Bjørnstad i spissen har vi fantastiske personer som ivaretar formidlingen. Vi er svært fornøyde med at dette partnerskapet er kommet i stand. Det gir oss trygghet, langsiktighet og forutsigbarhet. Golf er en bærebjelke i vårt tilbud, både lineært og på Eurosport Player. At det forblir sånn også de neste 12 årene gjør meg både stolt og glad, sier sportsdirektør i Discovery og Eurosport, Eirik Koren.

– Dette er en fantastisk dag for golffans over hele verden, sier president og toppsjef i Discovery-konsernet, David Zaslav.

– Det langsiktige partnerskapet mellom PGA TOUR og Discovery vil sikre at det nye, globale «Home of Golf» skapes. Det inkluderer at vi vil levere over 2000 timer med liveinnhold året rundt, samt denne prestisjetunge idrettens største øyeblikk, historier og utøvere, sier Zaslav videre.
Golf
Ny karrierebeste for Hovland etter bragden på Bahamas
12 TIMER SIDEN
Golf
Derfor var triumfen «veldig spesiell» for Hovland
12 TIMER SIDEN
Golf
Gikk nesten tom for krefter: – Greit at det bare ble 18 hull i dag
21 TIMER SIDEN