«Seks måneder med research
10 000 konsulterte mennesker
Klar for de neste 100 årene»
Slik åpnet Leeds sin presentrasjon av klubbens splitter nye logo på Twitter.
Se logoen her (foto: Twitter / @LUFC):
Eliteserien
Hansen går glipp av landskampene
22 MINUTTER SIDEN

leeds

Foto: Eurosport

Grunnen til logobyttet skal være at den tidligere logoen ble sett på som et symbol på ustabilitet og dårlige prestasjoner.
Men selv om klubben hevder at den nye logoen er utformet etter innspill fra «over 10 000 supportere», falt den ikke i god jord hos majoriteten, i alle fall om man skal tro Twitter.
– Den er fryktelig. All denne «researchen» og dette er det beste dere kan komme opp med?
– Den er elendig. Har dere i det hele tatt henvendt dere til ekte fans som har fulgt klubben i lang tid? Eller er dette et resultat av en gjeng med unge markedsførere som har blitt spurt om å gjette på hva vi ønsket som vår nye logo? Vær så snill, ta en ny vurdering av dette!
– Er dette en aprilspøk? Helt forferdelig.
Det er bare noen av svarene som har strømmet inn på klubbens konto (saken fortsetter under):
Reaksjonene fra fansen har imidlertid vært så sterke at klubben nå har bestemt seg for å stoppe litt opp og ta en ny runde før de tar en endelig beslutning angående logoen.
– På bakgrunn av tilbakemeldingene vi har fått har vi fortsått at prosessen rundt logoen ikke har vært grundig nok. Derfor vil vi nå ta en ny runde med supporterne. Vi ønsker ikke å ha en logo som flertallet av supporterne ikke har tro på, sier Kinnear til Yorkshire Evening Sport.
Leeds ligger for øyeblikket på 10. plass i Championship, tre poeng bak den sjette og siste plassen som gir playoff til Premier League.
Indre Bane
Tror Brann var siste utvei for Sakor: – Kommer nok aldri til å innrømme det
34 MINUTTER SIDEN
Eliteserien
Gunnhild oppsummerer: Gullkamp, brennhet svenske og absurd selvmål
3 TIMER SIDEN